Algemene tandheelkunde
Het merendeel van de Nederlandse bevolking gaat twee keer per jaar voor controle naar de tandarts. Wij raden dit in zijn algemeenheid ook aan, tenzij de tandarts een ander persoonlijk advies geeft. Op deze manier bent u er nooit te laat bij en kunnen eventuele gebitsproblemen tijdig worden behandeld.
Tijdens de controle kijken wij of uw tandvlees gezond is en controleren wij uw gebit onder andere op gaatjes. Indien nodig kunt u op tijd worden doorverwezen naar een specialist, bijvoorbeeld op het gebied van tandvleesontsteking (de mondhygiënist of parodontoloog) of moeilijke wortelkanaal behandeling (de endodontoloog).
Ook wanneer u een prothese draagt, is een periodieke controle belangrijk. Er wordt dan gekeken of het gebit nog in orde is en of deze nog goed past op uw kaak.
Onder Algemene Tandheelkunde verstaan wij o.a.:
- Periodieke controle (sealen, fluoride behandeling, gebitsreiniging)
- Trekken van tanden en kiezen (totale extracties, verstandskiezen verwijderen)
- Vullen van gaatje
- Wortelkanaalbehandeling (endodontologie)
- Kroon-en brugwerk
- Gebitsprotheses / klikprotheses (kunstgebit, metaalframe)
- Implantologie
- Cosmetische tandheelkunde (composiet facings)
- Slaap/snurk- en kaakproblemen
- Parodontologie (tandvleesontsteking, bloedend tandvlees)
- Angstbehandeling
Wilt u meer weten over de verzorging van uw gebit, bepaalde aandoeningen in de mond of tandheelkundige behandelingen? Raadpleeg dan onze informatiefolders eens. In deze folders vindt u een schat aan informatie, waarmee u uw gebit gezond kunt houden. Natuurlijk kunt u met uw vragen ook altijd terecht bij uw tandarts zelf. Daarnaast zijn er enkele andere interessante instanties waar u terecht kunt voor extra informatie:
- De website www.allesoverhetgebit.nl
- Het Tandheelkundig Informatiepunt (0900 -202 5012 / 0,15 euro p/min)
- De website www.tandinfo.nl
Tandheelkunde wordt vergoed tot 18 jaar
Kinderen zijn extra gevoelig voor gaatjes en tanderosie. Regelmatige controle door de tandarts bevordert niet alleen een gezonde ontwikkeling van het gebit, maar verkleint ook de kans op angst op een latere leeftijd. Daarom wordt aangeraden om uw kind vanaf de doorbraak van de eerste tand mee te nemen naar de tandarts. Dit hoeft voor niemand een financiele drempel te zijn. De basisverzekering vergoedt namelijk tandheelkundige kosten voor iedereen tot 18 jaar, ook voor de kindertandarts (met uitzondering van orthodontie).
Tarieven tandheelkunde
Tandzorg Geldrop is graag transparant op elk vlak. Dus ook als het op de tarieven aankomt van de zorg die u van ons ontvangt. De tarieven voor de tandheelkundige behandelingen bepalen wij niet zelf. De Nederlandse Zorg Autoriteit (NZA) legt deze tarieven vast. Voor de nu geldende tarieven kunt u het volgende document raadplegen: www.allesoverhetgebit.nl
U ontvangt de nota van Infomedics, wat betekent dit voor u?
U ontvangt een nota van Infomedics en ziet in één oogopslag hoe de nota is opgebouwd.
Als uw zorgverzekeraar een gedeelte vergoedt, dan staat dit duidelijk op de nota. Hoeveel dit is, hangt af van de polisvoorwaarden van uw zorgverzekering. Het resterende bedrag betaalt u aan Infomedics. Staat er geen vergoeding op uw nota vermeld? Dan betaalt u het hele bedrag aan Infomedics. Daarna controleert u of u de nota kunt declareren bij uw zorgverzekeraar.
Heeft u een vraag over de hoogte van de vergoeding of recht op vergoeding? Neem dan contact op met uw zorgverzekeraar.
Betalingen van uw nota
U kunt de nota van Infomedics op verschillende manieren betalen, bijvoorbeeld met iDEAL of via een (digitale) bankoverschrijving. In termijnen betalen is ook mogelijk. Bekijk alle betaalmogelijkheden op www.infomedics.nl. Voor vragen over de rekening kunt u contact opnemen met ons factureringsbedrijf, Infomedics. Telefoonnummer: 036 - 20 31 900 (voor dit informatienummer betaalt u alleen uw gebruikelijke belkosten) of kijk op www.infomedics.nl
Informatie en klachtenregeling
Ondanks de inzet van onze medewerkers kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over de behandeling in onze praktijk. U kunt dan een schriftelijke klacht indienen bij uw tandarts. Daarna zal een gesprek tussen u en uw tandarts plaatsvinden en meestal komen we er samen uit. Als u behoefte heeft aan een derde, neutrale partij, dan kunt u uw klacht indienen bij de KNMT/ANT, de beroepsvereniging waar deze praktijk bij aangesloten is. Een onafhankelijke klachtenfunctionaris zal dan kosteloos tussen u en uw tandarts bemiddelen. Met als doel een oplossing te vinden.
Meer informatie
Voor vragen kunt u via een contactformulier op de website www.allesoverhetgebit.nl stellen. Op de website kunt u onafhankelijke informatie vinden.
Feedback
Graag willen we horen hoe u uw bezoek aan onze praktijk heeft ervaren. Wij waarderen uw reactie om onze zorg te verbeteren.